Wat doet Alfaport Voka voor het spoor?
Tegen 2030 wil de Antwerpse haven een aandeel van 15 % spoorvervoer hebben in haar totale modal split. Dit doel staat onder druk. Wat probeert
De ontspoorde ketelwagens werden terug op de rails gezet, maar een sanering van de vervuilde sporen is nodig gezien de toxiciteit van het gelekte product. Deze werd ondertussen opgestart, maar er is nog geen einddatum bekend.
Daarnaast loopt er momenteel een onderzoek naar de oorzaak van de ontsporing. Er is nauw overleg tussen de spoorwegondernemingen en de operationele diensten van Infrabel om het overige treinverkeer in Antwerpen Noord zo goed mogelijk te laten verlopen.
Een beperkt aantal sporen van de C-trieerinstallatie was eerder al terug in dienst voor klassieke, horizontale rangeringen.
Tegen 2030 wil de Antwerpse haven een aandeel van 15 % spoorvervoer hebben in haar totale modal split. Dit doel staat onder druk. Wat probeert
Alle spoorvervoerders krijgen dankzij de neutrale rangeerheuvel Antwerpen-Noord toegang tot snelle automatische rangeerheuvel.
Voor een efficiënter spoorvervoer, kunnen verladers, expediteurs en terminals zich aanmelden bij Railport om hun spoorvolumes in de haven te bundelen.
Neem contact op